Festiwal Conrada w księgarniach 2019
Podobnie jak w ubiegłym roku organizatorzy włączą w program Festiwalu Conrada najciekawsze propozycje wydarzeń realizowanych w małych księgarniach na terenie całego miasta, a w ramach długofalowej strategii wspierania niezależnego księgarstwa w Krakowie zapraszają do eksponowania książek gości festiwalowych w witrynach i na półkach lokali. Nabór potrwa do 11 sierpnia 2019 r.
Celem akcji, której inicjatorem i organizatorem jest Krakowskie Biuro Festiwalowe, operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, jest dowartościowanie małych niezależnych księgarń jako centrów kultury i zaangażowanie środowiska księgarskiego we wspólne tworzenie wielkiego święta literatury pod Wawelem. 11. odsłona Festiwalu Conrada odbędzie się w Krakowie w dniach 21-27 października.
W programie festiwalu zarezerwowano miejsce na 10 najciekawszych wydarzeń zgłoszonych przez krakowskie księgarnie, zaplanowanych w ostatnim pełnym tygodniu października, realizowanych w dowolnej formule i łączących się z hasłem przewodnim tegorocznej edycji, jakim są „Rzeczywistości”. Otrzymają one wsparcie finansowe oraz zostaną ujęte w materiałach drukowanych i internetowych festiwalu.
Bezpośrednie wsparcie otrzymają również księgarnie, które w październiku wyeksponują w witrynach lub na swoich półkach książki przybyłych do Krakowa gości. Warunkiem jest prowadzenie sprzedaży co najmniej 15 tytułów z listy 20 pozycji książkowych w okresie od 14 do 27 października 2019 roku. Działanie to ma na celu nie tylko promocję festiwalu, ale też zwrócenie uwagi na sytuację niezależnych księgarń, pozbawianych coraz częściej dostępu do nowości wydawniczych i szans na równoprawne funkcjonowanie na rynku książki, czego konsekwencją jest ich stopniowe marginalizowanie i znikanie z pejzażu polskich miast. Organizatorzy uważają, że misją festiwalu powinno być wspieranie zrównoważonego rynku książki, w którym to jakość, a nie opłacalność decyduje o tym, jakie tytuły są promowane w przekazie medialnym.
Zgłoszenia w formie maila wysłanego na adres kzwirski@biurofestiwalowe.pl powinny zawierać: nazwę księgarni, zdjęcie powierzchni proponowanej witryny/regału, a w przypadku propozycji wydarzeń: tytuł, skład osobowy spotkania i krótki opis (do 1 tys. znaków) wraz z przewidywanym budżetem. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wyboru najbardziej atrakcyjnych propozycji.