Dziś startuje BookTarg
Spotkania autorskie, premiery, promocje oraz dyskusje z pisarzami, ludźmi kultury i filmu to atrakcje, w których będzie można wziąć udział od 12 do 18 listopada w ramach jesiennej edycji BookTargu.
Wydarzenia odbywają się w ramach dziewięciu blokach tematycznych: epickim, kryminalnym, romantycznym, publicystycznym, fantastycznym, dziecięcym i młodzieżowym, filmowym, branżowym oraz translatorskim.
W bloku kryminalnym wezmą udział m.in. Harlan Coben, Camilla Läckberg, Joanna Jodełka, Joanna Opiat-Bojarska i Małgorzata Rogala. W segmencie epickim gośćmi internautów będą m.in. Jakub Małecki, Wit Szostak, Guillaume Musso, a także Brodka, która opowie o swojej interpretacji “Gada” Bolesława Leśmiana w ramach projektu Allegro “Lektury 2.0”. Podczas części fantastycznej pojawią się Cixin Liu (to pierwsze spotkanie chińskiego autora z polskimi fanami!), Radek Rak i Rebecca F. Kuang, a w bloku publicystycznym wystąpią m.in. Magdalena Lassota, Miłka Raulin oraz Michał Nogaś. W bloku filmowym wezmą udział Wojciech Chmielarz, Vincent V. Severski oraz Igor Brejdygant. Segment publicystyczny zasilą m.in. Anita Werner, Tomasz Michniewicz i Manuela Gretkowska. Nie zabraknie również spotkań dotyczących literatury dziecięcej i młodzieżowej oraz bloku, w którym wystąpią znani tłumacze. Miłośnicy literatury romantycznej i erotycznej również znajdą w programie coś dla siebie.
Z kolei w części branżowej będzie można podyskutować o rynku książki. Izabela Sadowska, prezes lubimyczytać.pl, tłumaczy, jaka idea przyświeca wydarzeniu: “Sukces pierwszej edycji BookTargu, którą zorganizowaliśmy w maju bieżącego roku pokazał, że w trudnej sytuacji rynkowej spowodowanej pandemią branża wydawnicza potrafi się zjednoczyć i szybko reagować na potrzeby czytelników. Teraz sytuacja jest jeszcze poważniejsza. W najgorętszym okresie handlowym, który czytelnicy powinni spędzać w księgarniach, kupując książkowe prezenty, zostają w domach, aby chronić swoje zdrowie. Wraz z naszymi partnerami dołożymy wszelkich starań, aby ciekawy program BookTargu i ruch z nim związany przełożyły się na sprzedaż książek”.
Organizatorzy wspierają także finansowo realizowaną w tych dniach akcję popularyzującą czytelnictwo, zorganizowaną przez Fundację Powszechnego Czytania pod hasłem #ZnajdźCzasNaCzytanie.
BookTarg to efekt wspólnej pracy trzech firm w różny sposób związanych z branżą wydawniczą. Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi przygotowały wydarzenie, aby pomóc w trudnym czasie promować czytelnictwo i wspomóc sprzedaż książek. Udział w BookTargu jest bezpłatny i dostępny dla każdego internauty. Z harmonogramem wydarzeń można się zapoznać na stronie booktarg.pl i www.facebook.com/BookTarg
źródło: rynek-ksiazki.pl